Pagina's

vrijdag 30 december 2016

Achter de schermen

Ik kreeg de vraag wat wij 's nachts doen als we moeten werken, reageerder N. wist niet dat dat gebeurde in een supermarkt.

Ik heb hem uitgebreid beantwoord maar dacht dat het misschien wel leuk zou zijn er ook even een blog aan te wijden.

Wij beginnen dus 's nachts om 3 uur met werken, met 3 personen; de magazijn medewerker, een groente medewerker en een vers medewerker.
Om 5 uur beginnen er ook 2 brood medewerkers (op zaterdag al om 4 uur) en een uur voordat wij open gaan beginnen er 2 kassa medewerkers met het tellen van de lades.

De magazijn medewerker rijd het fust naar buiten en scant het in zodat het met de vrachtwagen mee terug kan. Die vrachtwagen komt al rond half 4/4 uur met een versvracht.
Na het lossen maakt hij de winkelvloer schoon met de dweilwagen tot de volgende wagen komt met houdbaar (dat zijn alle voorverpakte, ongekoelde producten).
De karren daarvan die erg door elkaar staan, splitst hij per pad.

Ikzelf begin als vers medewerker met het codeboek, aan de hand van de terminal controleer ik of de datum die daarin staat ook nog in het vak aanwezig is, zo niet dan zet ik de eerstvolgende datum erin en anders prijs ik het artikel af.
Dan help ik met het lossen van de versvracht en splitst ik de karren die erg door elkaar staan voor de 7 verschillende afdelingen.
Daarna begin ik met vullen.

De groente medewerker begint met het controleren van de onverpakte groente en fruit op de tafels, of de kwaliteit nog voldoende is.
Ook hij helpt met lossen en gaat daarna de tafels vullen.

Tussen 4 en 5 komt het verse voorverpakte brood binnen, 1 brood medewerker begint met het vullen daarvan, de andere medewerker bakt de broden en snacks af die wij ovenvers in de winkel hebben.

Ook om 6 uur komen er collega's binnen van alle afdelingen die beginnen met vullen.

Pas om 8 uur en op zaterdag om 7 uur gaan wij open.

Met de feestdagen komt de vracht nóg eerder, waardoor wij dus vorige week en vannacht al om 1 uur beginnen met werken. Mag het duidelijk zijn dat ik veel koffie drink tijdens het werken ;)

Zelf ben ik dan om 8 uur klaar en daarna ben ik 2 weken vrij!
Die zal ik nodig hebben om mijn doel van januari te halen; het bijwerken van de administratie.

Wat vonden jullie van dit kijkje achter de schermen?

2 opmerkingen:

  1. Leuk, dit kijkje achter de schermen. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat veel super medewerkers al zo vroeg in touw zijn, uren voordat de winkel zelf open gaat. Begrijp heel goed waarom je moest bijkomen met de kerstdagen. Geniet nu maar lekker van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen