Pagina's

zaterdag 28 januari 2017

Zwakke momenten

Het loopt hier best lekker, mijn energie is goed aanwezig en daardoor krijg ik veel voor elkaar.
Dat betekent wel dat ik wat minder tijd neem om te bloggen want áls ik dan eenmaal ga zitten/liggen dan val ik zo goed als in slaap.

Gister had ik nachtdienst, ik heb van 3 tot 10 gewerkt en daarna taart gebakken voor mijn jarige gastouder, waardoor ik alleen 's middags een uurtje heb geslapen.
Vannacht moest ik weer werken, eigenlijk ook van 3 tot 10 maar ik kon een uurtje eerder naar huis.



En dan komt alles samen; ik ben moe van de lange dagen, tijd van de maand is ook aangebroken, de keuken is een puinhoop door onder andere de taart en ik zie het niet zitten om de hartige taart te maken die voor het avondeten op de planning stond...

Dus stelde ik mijn man voor griek te bestellen, hoewel ik dat in onze bespaarperiode eigenlijk veel te duur vind.
Gelukkig was mijn man vandaag de ondersteunende factor (meestal vind hij dat ik wel wat meer geld uit mag geven, vooral aan mezelf) en vond hij het ook zonde om al onze besparingen op deze manier over de balk te gooien.

Maar die hartige taart zag ik nog steeds niet zitten dus hebben we wat makkelijkere mogelijkheden besproken.
Hij stelde eerst voor groente uit de vriezer te halen, maar dat had ik donderdag ook al gedaan dus dat wilde ik liever niet, laat staan dat ik er trek in had.
Ik bedacht mij dan maar een blik witte bonen in tomatensaus (grote voorraad ingeslagen met een persoonlijke bonus op het huismerk) open te maken, aardappels erbij schillen, stuk vlees en klaar.

Dat is hier gelukkig ook altijd een succesnummer dus dan heb ik vanavond ook geen last van zeurende kinderen ;)

Ik had even een zwak moment dus vandaag, maar gelukkig weer met beide benen op de grond gekomen en met behulp van mijn man toch alles voor elkaar gekregen.

Hoe lossen jullie de zwakke momenten op?
Of geef je er vaker aan toe dan dat je zou willen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten