Pagina's

maandag 20 maart 2017

Met de kinderen opruimen

Het zal jullie niks verbazen dat ik na mijn 7 dagen durende werkweek, de gehele zaterdag heb liggen slapen.
Dat heeft gelukkig wel geholpen want ik was zondag weer helemaal fris en fruitig!

Dus heb ik de vuile was beetgepakt, 2 weken geleden was ik helemaal bij dus ik had nu inclusief het beddengoed 7 kratjes maar 2 zitten er nog niet vol dus daar wacht ik nog even mee.

In druk met de kinderen en de hond vertelde ik over het probleem van onze oudste zoon met de Lego en dat ik planken op had gehangen, hierbij nog even het resultaat:


De onderste plank moet nog even een stripje op vanwege het zagen maar dat komt nog wel

Maar er stond ons nog een klus te wachten, het opruimen van de Legokamer die bezaaid lag met losse stukjes en boekjes.
Daar moet je je trouwens niet teveel van voorstellen die kamer, er past geen bed in en er zit geen raam, maar het was een stukje van de zolder dat we overhielden dus is het een kamertje geworden.
Wel met een deur zodat we de rommel buiten zicht kunnen houden voor onze klanten die in de andere kamer op zolder les krijgen.

Ook de kamer van de jongste twee lag bezaaid met Lego en ik had de avonden daarvoor ook niet voorgelezen omdat ik nergens kon zitten.
Dat vonden ze natuurlijk niet leuk maar het was wel een mooie motivatie om het eens op te gaan ruimen.


Dit is 'opgeruimd'
Bureau staat nog vol maar daar staan complete sets waar ze nu veel mee spelen
Ik lees voor op het bankje


Ik heb de oudste de boekjes in de Legokamer laten verzamelen en die heb ik weer netjes in de bakken gesorteerd terwijl hij de losse stukjes weer sorteerde.
Het is eigenlijk zijn rommel niet maar soms zal hij toch even moeten helpen en ik had met hem de duidelijke afspraak gemaakt dat als de wasmachine klaar was, hij ook klaar zou zijn.
Hij is maar 1x gaan kijken hoelang de machine nog moest ;)

Sets waar al aan gebouwd werd hebben we samen met het boekje op het bureautje gezet wat er tijdelijk staat.
En toen de jongste klaar waren op hun kamer heb ik samen met hun nog een doos met losse stukjes op kleur gesorteerd, die kwam nog uit hun kamer.
Ze vonden het wel gezellig samen met mama opruimen!

En loedermoeder dat ik ben, heb ik ze voorgehouden dat we alléén patat zouden eten als ze goed zouden helpen met opruimen, terwijl ik sowieso al van plan was patat te maken omdat dat voor mezelf wel zo makkelijk was ;)

Dus nu is alles weer opgeruimd en overzichtelijk, vooral voor onze oudste erg fijn en als hij wat gebouwd heeft kan dat lekker naar zijn kamer op de planken.
Ik heb ze alledrie beloofd dat we vanmiddag lekker dingen gaan bouwen, ik moest weer van 3 tot 9 werken dus ik ben nu net weer wakker en uitgerust voor vanmiddag.
Ik hoorde van mijn man dat ze het er vanmorgen aan de ontbijttafel over hadden dat ze zo'n zin hebben om te gaan bouwen met mij! :)

Het was een heerlijk gemoedelijke dag en ik ben echt trots dat mijn kinderen zo goed geholpen hebben, een paar jaar geleden was dat altijd een hele strijd om ze iets op te laten ruimen.

Hebben jullie ook wel eens van die 'superzondagen' dat je gewoon lekker en gezellig aan de slag kan en met z'n allen veel voor elkaar krijgt?

8 opmerkingen:

  1. Lekker bezig zeg! Ik heb ze ook wel eens, maar dan moet ik eigenlijk wel echt meteen bijtijds beginnen. Als ik lang uitslaap of blijf liggen (want echt uitslapen lukt zelden, ik ben altijd vroeg wakker), dan wordt het meestal niet zo heel veel meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hangt heel erg van mij bui af en hoeveel ik te doen heb. Als ik achterloop voel ik mij gejaagd en als ik dan te lang wacht ben ik snel opgebrand.
      Maar rustig opstarten en niet teveel plannen maakt het opruimen minder vermoeiend.

      Verwijderen
  2. Haha, en de komende tijd regelmatig een patat/opruimdag organiseren, om het opruimen erin te houden? Fijn dat het weer netjes is. Dat geeft inderdaad ruimte om meer te spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, pannenkoeken werken ook heel goed maar dat kost mij dan wat meer moeite! ;)

      Verwijderen
  3. Dat is fijn als ze zo enthousiast helpen. Hier zijn ze wat jonger en is het nog lastig qua focus maar laatst hebben ze wel goed geholpen met uitzoeken wat naar zolder mocht in ruil voor een blokkendoos. Wat mij betreft een zéér geslaagde ruil er ging een boodschappentas vol naar boven in ruil voor die ene doos :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker een goede ruil!
      Ik ga ze hier binnenkort eens opporren om daadwerkelijk wat weg te doen van hun andere speelgoed, daar volgt nog een blogje over!

      Verwijderen
  4. Fijn dat een goede nachtrust zoveel wonderen deed. Je bent flink effectief bezig geweest als ik dat zo lees. Dat geeft een gevoel van voldoening vind ik altijd.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, en vooral ook omdat het zo gemoedelijk ging.
      Ik heb rustig aan gedaan maar tóch een hoop voor elkaar gekregen.
      Als ik teveel moet doen en mij gejaagd voel heb ik ook nauwelijks gevoel van voldoening omdat ik er dan moe van ben en het meestal nog niet af is ook...

      Verwijderen