Pagina's

zondag 2 april 2017

Zomaar zondag (1)

Bloggen doe ik nog niet erg consequent en dat had ik ook niet van mijzelf verwacht toen ik eraan begon.
Hoewel ik het belangrijk vind om regelmatig wat te schrijven, is de voornaamste reden dat ik het blog begon dat ik er al jaren mee rond liep dat ik ook graag mijn verhaal kwijt wil, net als al die andere bloggers die ik al jaren volg.
Bovendien is het een stok achter de deur voor mijn challenge, die niet zo goed loopt als ik gehoopt had, maar dat is niet erg zoals meer geld minder stress vandaag al omschreef.

Een rubriek opstarten is misschien niet zo handig in mijn geval, maar ik heb een goede reden om het wel te proberen;
Als ik een rotdag/rotweek heb gehad, heb ik de neiging daarover te blijven nadenken. Ik wil niet zeggen dat ik erin blijf hangen waardoor ik niet verder kom, maar het houd mij wel bezig.
Daarom wil ik op 'zomaar zondag' terugkijken naar de positieve punten van de week, want die verdienen meer aandacht.

En er zijn meer mensen die dat zouden moeten doen, dus heb je een rotweek gehad?
Dan wil ik jullie op zondag een platform bieden om dit te delen met nadruk op wat er wél goed ging.
Als je interesse hebt om mee te doen kan je mij via het formulier hiernaast e-mailen.

Ik zal dan de ene week mijn eigen verhaal vertellen, de andere week laat ik iemand anders aan het woord (mag anoniem, hoeft niet).

Bij deze ga ik van start:
- Kwam ik maandag nog voor de vierde keer in twee weken te laat op mijn werk, de rest van de week is het mij wél gelukt om op tijd te komen, dankzij voldoende rust en het instellen van een ander geluid op 1 van mijn wekkers.
- Ze durfde het op mijn werk nog steeds aan om mij voor een extra nacht te vragen en ik vroeg of ik nog iets vrij kon krijgen voor de administratie waardoor ik nu tot donderdag niet hoef te werken.
- Het is mij deze week gelukt om facturen te maken voor de zaak van mijn man; als ik toch ergens blij van word, dan is het wel centjes binnenhalen :)
- 2x per jaar betalen ze op mijn werk overuren uit, die in eerste instantie als tijd-voor-tijd worden bijgeschreven. Ik had natuurlijk belachelijk veel gewerkt de afgelopen periode en daarom krijg ik nu €120 netto meer uitbetaald deze keer
- We hadden eten besteld op maandag uit 'noodzaak', maar ik heb er enorm van genoten. Wij bestellen dan Griek in Poeldijk (geen aandelen) en dat is echt heerlijk!
- De kinderen hadden een goede week, voor mijn middelste begon het minder goed omdat hij vanwege de fysio op school 'de buitendienst' had gemist in de klas. Gelukkig kon hij hem thuis terugkijken op de tv omdat wij uitzending gemist erop hebben zitten. Verder zijn ze heel veel met Lego aan het spelen geweest sinds we het weer opgeruimd hadden, overzicht doet spelen! En de oudste (11) had een 9,5 voor zijn Engels toets, het ene foutje dat hij gemaakt had was dat hij 'board' had opgeschreven terwijl ze 'plate' bedoelde. Het is allebei een prima vertaling van bord dus dat vind ik dan ook niet zo erg.
- De voorjaarsmarkt waar ik vorige week had gestaan met mijn cupcakes was echt superleuk en de verkoop verliep best goed.
Op de dag zelf heb ik alleen mijn kosten terugverdiend maar ik heb wel al 2 bestellingen binnengekregen en waarschijnlijk volgen er nog meer!

Zo, en wie bijt volgende week de kop af?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten