Pagina's

zondag 30 april 2017

Zomaar Zondag (4)

Vorige week heb ik zomaar zondag overgeslagen, het was een weinig bijzondere week geweest maar ik heb wel even de nodige rust gepakt waardoor ik het bloggen had laten schieten.

Deze week was heel druk, ik heb 5 dagen gewerkt waarvan 4 nachten achter elkaar en ik heb overdag dus veel geslapen.
Ook de nacht van Koningsdag moest ik werken, daar baalde ik wel een klein beetje van, vooral omdat ze het niet aan mij gevraagd hadden maar het gewoon hadden ingepland. Daar heb ik ook zeker wat van gezegd.
Ik wilde eigenlijk op de vrijmarkt gaan staan maar was er een maand geleden al achter gekomen dat dat niet kon omdat mijn man al vroeg moest optreden.
Hij moest om 12uur al weg met de auto en dan kon ik toch mijn spullen niet thuis krijgen dus ben ik maar gewoon gaan werken, ik krijg voor die dag wel 300% uitbetaald + mijn nachttoeslag.

Omdat het zo druk is geweest moet ik nu wel even goed nadenken wat ik nou eigenlijk gedaan heb deze week, het is een beetje vaag geworden ;)

- maandag moest ik werken van 6 tot 15 uur, maar ik kon om 11 uur al naar huis, dat is toch prettig!
- dinsdag ben ik de hele dag bezig geweest aan de boekhouding en woensdag was het helemaal af, heerlijk!
- dinsdagavond kwamen mijn vriendinnen weer langs, we hebben aardig bijgekletst, normaal zitten ze iedere week bij mij maar daar hadden we het de laatste tijd een beetje te druk voor allemaal...
- mijn middelste is met zijn neefje wezen spelen die bij oma logeerde, mijn jongste heeft zich daardoor aardig verveeld de hele middag maar des te blijer was hij toen ze 's avonds weer samen konden spelen ;)
- na mijn derde nacht werken op vrijdag had ik na het slapen een flinke opleving waardoor ik 2 wassen heb gedraaid en opgehangen én we nog even flink boodschappen hebben gedaan (dat was heel hard nodig). Dan merk je dat het toch wel went dat 's nachts werken als je het wat vaker achter elkaar doet.
- ik ben tot de conclusie gekomen dat ik te weinig muziek luister vergeleken met eerst, dat komt onder andere omdat ik geen computer meer heb beneden.
Afgelopen week heb ik een leuk liedje ontdekt op de radio, dat bleek van Kensington te zijn. Toen ik die teruggevonden had klikte ik een ander liedje van hun aan en dat was een liedje wat ik 2 maanden terug had gehoord maar niet terug had kunnen vinden, dubbel geluk!
Nu ben ik fan geloof ik, hihi, en grijp ik iedere kans die ik heb om het even aan te zetten.
- mijn loonstrook kwam vrijdag online, mét vakantiegeld en personeelskorting. Ik verwachtte er niet zoveel van omdat wij bij de overname in oktober al een deel vakantiegeld gehad hadden, maar het blijkt toch ruim €800 te zijn! Plus €75 personeelskorting en het feit dat ik nu een contract van 30uur heb krijg ik aanstaande dinsdag ruim €2000 uitbetaald en daar kan de helft van naar de spaarrekening.
Zo krijg ik ten minste nog het idee dat het een beetje opschiet met dat sparen, na de APK had ik er flink de P in dat het zo langzaam ging.
- Ok, het kostte ons in maart €180, maar onze oudste is zo ontzettend gelukkig met zijn planken!
Het is heerlijk dat hij nu gewoon lekker durft te bouwen en dat ook regelmatig doet in plaats van de hele tijd achter een scherm hangen. We kunnen goed merken dat hij een stuk beter in zijn vel zit.
We hebben gister ook weer zijn Ninja Turtles Zipline opgehangen, dat wilde hij ook graag nadat we vorige week zijn kamer samen hadden opgeruimd.
Ik hoop dat dit ook betekend dat hij in de toekomst eerder zegt wat hem dwars zit, op zich is hij voor een autist best goed in het uiten van zijn emoties, op het moment dat hij boos is ofzo zegt hij dat ook gewoon, maar blijkbaar moeten we voor de diepere emoties toch wat meer graven.
- het blijft een beetje druk hier, maar ik voel mij alweer een stuk beter de laatste 2 weken. Na de verbouwing merkte ik dat de slechte weken vaker voorkwamen dan de goede en dat is soms een voorteken voor een nieuwe depressie. Maar door extra rust en het gevoel dat alle puzzelstukjes hier weer op zijn plek vallen gaat het nu weer de goede kant uit!

En dan is het nog een spannende dag vandaag!
We gaan vanmiddag kijken bij 1 van de 2 huizen die we op het oog hebben, ik ben heel benieuwd!

Wil je ook een keer je verhaal vertellen op Zomaar Zondag?
Vul dan hiernaast het contactformulier in, ik ben benieuwd naar jullie positieve inkijk in een slechte week.

1 opmerking: