Pagina's

maandag 10 juli 2017

Zelf maken en/of knutselen

In waarom ik geen moestuin heb beschreef ik al dat ik lang niet zoveel zelf maak als dat ik eigenlijk zou willen.
Ik ben een creatief persoon en barst vaak van de ideeën.

Maar als ik de kans krijg zijn er nog wel eens kleinigheidjes die ik zelf maak.

Zo maakte ik een paar jaar geleden als kraamkado een luiertaart.
Luiers waren afgeprijsd omdat ze uit het assortiment gingen, slabbetjes uit een aanbieding, ik had nog een omslagdoek die ik zelf gebruikt had maar er nog mooi uit zag, wat zakjes rooibosthee (helpt tegen krampjes van de baby als de moeder dat drinkt bij het geven van borstvoeding) en nieuwe stiften en vingerpoppetjes die ik ook nog had liggen voor haar oudere kinderen.
Uit de supermarkt kon ik gratis een stuk folie en een stukje inpakpapier meenemen.
Resultaat:



Een kaart voor een vriendin van plaatjes uit folders (wel met een leuke kadobon erbij voor de tuin van haar nieuwe huis)


En kadootjes voor de meesters en juffen van spullen die ik klaar had liggen om weg te doen:



Sinds ik cupcakes en taarten doe maak ik de taarten voor de verjaardagen van onze kinderen natuurlijk ook zelf:


Vanwege de wat vreemde eisen van mijn jongste vond ik deze zelf niet heel erg goed gelukt maar kind was tevreden ;)


Gemaakt toen wij 11 jaar getrouwd waren


Minion met suikerspinhaar, alleen leuk voor de foto want de suikerspin verschrompeld weer tot een klompje suiker binnen een half uur


uitgedeeld op het werk toen ik 30 werd


voor de lol en omdat mijn man pianist is



Voor de verjaardagen van mijn jongste en oudste, wat we samen gevierd hebben
De oudste wilde tot mijn verdriet een geprint plaatje...


Gouden ninja voor de middelste!

En als het even kan maak ik wel eens andere lekkere dingen zelf; eiersalade, roerei-bacon broodjes, puddingbroodjes, bladerdeeghapjes met kaas en pesto.
Dat soort dingen zouden wat mij betreft best wat vaker mogen als ik straks weer minder werk!

En als er hier geklust moet worden ben ik degene die dat doet, mijn man is al minder handig maar hij is ook nog eens heel bang dat er iets met zijn vingers gebeurd!
Dat zou niet alleen betekenen dat hij geen piano meer kan spelen maar ook dat zijn inkomen dan weg valt.
Geeft niks, ik vind klussen heel erg leuk! (Ikea) meubelen in elkaar zetten valt onder mijn hobby's, haha ;)

Ja, ik ben gek op dingen zelf doen en kijk uit naar de dag dat dat nóg vaker voorkomt.

Wat doen jullie allemaal zelf?
En komt dat vaak voor of maar af en toe?


4 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een creativiteit! Ik heb echt 2 linkerhanden en kan nog geen rond cirkeltje tekenen, dus hier helaas geen eigen creatieve hoogstandjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zo kijk ik altijd met verbazing naar mensen die zelf dingen naaien, haken of breien.
      Of mensen die een moestuin bij weten te houden.
      Iedereen heeft zijn/haar eigen talenten!

      Verwijderen