Pagina's

zondag 11 februari 2018

Voor het eerst sporten

Vrijdag ben ik voor het eerst wezen sporten bij de fysiopraktijk.

Ik ben op de crosstrainer geweest, de fiets en heb diverse kracht apparaten gebruikt (noem je dat zo?).

De bedoeling was vooral om spieren te gaan gebruiken die ik normaal niet gebruik.
Gezien mijn werk best arbeidsintensief is waren dat er niet veel, maar we zijn er in geslaagd.
Ik had namelijk nergens spierpijn totdat ik mijn armen omhoog deed om mijn shirt aan te trekken en later om mijn jas op te hangen :)

Zo'n beetje alle apparaten moest hij zwaarder maken omdat het mij gemakkelijk afging, is het toch niet zo slecht gesteld met mijn conditie als ik dacht.
Alleen het apparaat waarbij je met je benen het gewicht opzij moest duwen vond ik zwaar en dat lukte ook geen 15 keer achter elkaar.
Oftewel; ik heb hele zwakke bilspieren ;)

Ik ben ook op de loopband geweest en dat vond ik echt verschrikkelijk.
Alle andere dingen breng je namelijk zelf in beweging en nu moest ik op iets lopen wat uit zichzelf bewoog.
Hij probeerde nog te zeggen dat ik hierover ook zelf de controle heb door middel van de knoppen maar dat is toch niet hetzelfde.
Ik wilde het toch even blijven proberen en ben er 10 minuten op geweest.
Hij zei: je ziet er ook niet uit alsof je het naar je zin hebt.
Nou goed, weten we dat ook weer.

Ik vond het toch heel leuk en morgen mag ik weer.
Ik ben wel blij dat het op afspraak gaat want dan ga ik tenminste, op eigen initiatief zou ik al gauw beslissen dat ik te moe ben.

Thuis ben ik in huis aardig opgeschoten, met de administratie iets minder.
Ik heb facturen gemaakt en heb alle transacties ingeboekt voor zover dat nog niet gebeurd was.

Het was ook wel lastig dat ik deze twee weken geen hulp van mijn man had, wegens een chronisch tekort aan krantenbezorgers en een gebroken pols bij iemand heeft hij vanaf de kerstvakantie tot nu 's nachts kranten gelopen waardoor hij 's ochtends ging slapen. En 's middags moest hij natuurlijk ook gewoon aan het werk.
Het geld hadden we best kunnen missen, maar het is natuurlijk wel lekker zo vlak na de verhuizing.

Ik heb ook nog wat dingen weten te verkopen via facebook en marktplaats die sinds de verhuizing overbodig waren geworden.
Ruimt lekker op en ook weer een extraatje.

Ik zal binnenkort nog een berichtje schrijven over de stand van zaken op onze spaarrekening zo na de verhuizing...

2 opmerkingen:

  1. Goed bezig! En ik moet wel lachen dat ze aan je konden zien dat je de loopband maar niets vond.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja als ik het niet naar mijn zin heb zie je dat meestal snel genoeg aan mij ;)

      Verwijderen