Pagina's

woensdag 30 augustus 2017

(werk)vakantie

Het word weer eens tijd wat vaker van mij te laten horen, aangezien het in de vakantie bijna niet gelukt is te schrijven.

Want hoe liep die vakantie eigenlijk?
Ik zou natuurlijk meer gaan werken zodat er extra geld binnen zou komen én ik een hoger contract zou hebben.

Daarvoor zou ik andere werkzaamheden zoveel mogelijk schrappen en zou mijn man het huishouden gaan doen, zodat ik dat vol zou houden.
Dat is niet helemaal hoe het gegaan is en daardoor was het best zwaar, maar ik heb het gered en krijg nu wat meer ademruimte om weer bij te komen en langzaam de boel weer op te pakken.

Ik zou dus 5 nachten gaan werken en mij verder rustig houden...
En toen werd gelijk de eerste week mijn moeder met spoed opgenomen in het ziekenhuis waardoor mijn vader naar een verpleeghuis moest (die heeft MS en kan eigenlijk niks anders meer dan in zijn rolstoel zitten).
En hoewel mijn broers en zussen ook heel veel geregeld hebben, kwam er natuurlijk ook een deel op mij neer.
Wij hebben gezorgd dat mijn moeder eerst naar de huisartsenpost en toen naar het ziekenhuis ging.
We zijn bij mijn vader op bezoek geweest en er was gedoe met een dure telefoonaansluiting, uiteindelijk die af kunnen zeggen en een mobiel voor hem geregeld.

De tweede week werd ik ziek, ik heb echt zo lang mogelijk doorgelopen (al mijn collega's vroegen of ik soms door een trein was overreden) maar heb mij uiteindelijk toch 2 dagen ziek moeten melden, bah...

De derde en vierde week stond in het teken van papieren verzamelen voor het huis.
Voor de starterslening moesten wij heel veel dingen opsturen en de verkopers zaten in het buitenland waardoor we het koopcontract hebben uitgeprint, ondertekend en ingescand hebben, wat een klus!
Ook zijn wij een paar keer langs het huis geweest voor het taxatierapport en de bouwtechnische keuring. Ook die papieren moesten bij het 3cm dikke pakket.
Gelukkig is het nu rond.

Daarnaast was ik 2 dagen vrijwilliger voor een kinderworkshop taart en cakejes versieren.
1 dag thuis bakken en 1 middag voor de daadwerkelijke workshop.
Dat was echt ontzettend leuk!

Mijn man heeft behalve de folders ook nog 3 weken de ochtendkrant gelopen als invaller.
Nu in de vakantie was zijn voet helemaal tot rust gekomen en hij durfde het aan.
We zijn inmiddels ook tot de conclusie gekomen, nu dat hij weer aan het lessen is, dat hij er het meeste last van krijgt als hij veel auto rijd.
Hij heeft begin augustus ook een MRI gehad om te kijken of er geen zenuwen klem zitten en door een miscommunicatie heeft hij pas 3 oktober een afspraak voor de uitslag.
In de tussentijd gaat hij naar de fysio.
Maar het krantenlopen ging dus prima!

Ondertussen zijn we hier druk bezig de lessen weer in goede banen te leiden.
Sommige leerlingen moeten door roosters van school of voetbaltrainingen andere lestijden hebben, dat is ieder jaar zo.
Gelukkig hebben we weer voor iedereen een plekje kunnen vinden.
Ik heb ook lekker op tijd de facturen gemaakt, dan heb ik daar weer een maand geen omkijken naar.

En nu ben ik druk bezig met de voorbereiding voor aanstaande zaterdag; ik ga met mijn cupcakes op een streekmarkt staan in 's-Gravenzande.
Daar heb ik de vrijdag voor vrij, ik ga de hele dag bakken!
Als jullie ook zin hebben om te komen, hier het bericht van mijn facebook-pagina:
https://www.facebook.com/cupcakesopverzoek/posts/1605440589508804

Er zijn deze vakantie best wel wat dingen blijven liggen, maar ik heb wel het gevoel dat het allemaal op rolletjes loopt hier.
Gelukkig heb ik de laatste jaren zoveel opgeruimd dat het ook geen ramp is als het huishouden even niet lukt.
Vanaf volgende week is alles weer normaal en dan gaan we ook onze verhuizing voorbereiden!

Hoe was jullie vakantie?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten